Хібукі-терапія в Україні: особливості феномену

9 травня на кафедрі педагогіки та психології професійної освіти Факультету лінгвістики та соціальних комунікацій відбулася гостьова лекція «Хібукі-терапія в Україні: особливості феномену» в рамках вивчення бакалаврами-практичними психологами дисципліни «Арт-терапія». У заході взяли участь викладачі та здобувачі вищої освіти Спеціальності 053 Психологія Освітньо-професійної програми Практична психологія ФЛСК НАУ, здобувачі вищої освіти Міжнародного Європейського університету, а також викладачі.

Спікеркою виступила Дафна Шарон-Максимов (Ізраїль), освітній психолог, міжнародний експерт з роботи з травмою та посттравмою у дітей та підлітків, керівник міжнародного проєкту Хібукі-терапія, керівник Благодійних реабілітаційних центрів допомоги дітям та сім’ї KinderVelt.

Під час заходу Дафна представмла  новий  професійний терапевтичний інструмент   роботи психолога   з дитячою травмою  в напрямку профілактики посттравматичного стресового розладу у дітей та підлітків, який полягає в тому, що дитина переносить на іграшку свої переживання і страхи та, говорячи від імені собачки, насправді проживає власний досвід, не замикається на своїй психотравмі, розповідає про власні переживання та почуття. У дитини формується досвід розуміння свого стану та потреб, піклування про себе через хібукі.

В Україні іграшку супроводжують два книжкових видання, авторкою яких також є Дафна Шарон-Максимов. Це маленька книжечка-комікс та трохи більша, з текстами та картинками про історію хібукі – хто він та звідки, що відчуває і чим може поділитися зі своїм господарем.

“Коли почалася війна в Україні, ми одразу подумали про хібукі. – каже Дафна. – Та річ у тім, що якою б чудовою не була методика, не вийде зробити просто копі-паст. Тим більше, що війни, які ведуться в Ізраїлі, ніколи не тривали так довго. Тому спочатку методика була призначена всього лише на 1–2 сеанси, після яких дитина йшла далі жити зі своїм новим другом“.

В Україні ситуація інша, тому Дафна з колегами доопрацювали методику до повноцінного терапевтичного методу.

Учасники лекції отримали відповіді на питання щодо особливостей використання  методики у профілактичній та корекційній роботі,  розглянули  шляхи  її впровадження у діяльність практичних психологів. 

Дякуємо кожному учаснику лекції за активну участь у обговоренні нової методики та за невпинне бажання  до  професійного зростання й розвитку!

Щиро дякуємо Дафні Шарон-Максимов за неоціненний досвід, яким вона ділиться із українськими колегами,  за активну життєву  позицію, важливий внесок у підтримку дітей України, які зараз дуже її потребують! 

Ми міцно тримаємо освітній фронт!

Слава Захисникам!

Слава Україні!

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *