Прізвище Косенчук Ольга Геннадіївна
Вчене звання: кандидат педагогічних наук за спеціальністю 13.00.05- «Соціальна педагогіка» (2012 р), доцент (2019 р)
Посада: доцент кафедри педагогіки та психології професійної освіти
Структурний підрозділ: Факультету лінгвістики та соціальних комунікацій
Національного авіаційного університету
Стаж науково-педагогічної роботи у ЗВО (ІІІ-ІV рівнів акредитації):15 років
Забезпечення навчальних дисциплін: «Психологія», «Психологія управління», «Психологія управління організацією»
Автор та співавтор більше 70 наукових праць, 6 навчально-методичних посібників, які отримали гриф Міністерства освіти і науки України
Наукові профілі:
Профіль Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=7NshO8QAAAAJ
Профіль ORCID: 0000-0002-1733-5937
Сфера наукових інтересів (ключові слова): педагогіка професійної освіти; професійний розвиток педагогів; якість освіти; управління, система освіти.
Освіта:
2001-2006 Криворізький державний педагогічний університет
2008-20012 Аспірантура Інститут проблем виховання НАПН України
16 квітня 2012 р. Захист дисертації за спеціальністю 13.00.05 – Соціальна педагогіка
Тема дисертації «Соціально-педагогічні умови формування лідерський якостей старшокласників у позаурочний час».
Науково-педагогічне стажування за останні 5 років:
- Certificate of Participation Has attended on Psychological first aid, self-care and mitigation of burn-out and compassion fatigue for care-providersApril 2022 Total Training hours: 10 ID AK 048359.
2.«Проведення допиту/опитування дитини в умовах збройного конфлікту та/або воєнного стану», що відбувся в межах проєкту за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні (18 год.)
- «Менеджмент соціально-педагогічної діяльності у закладах дошкільної позашкільної та загальної середньої освіти» ОП «завідувачі (начальники) кафедр та структурних підрозділів університетів, академій, інститутів» (120 год. / 4 кредити ЄКТС). Свідоцтво про підвищення кваліфікації СП35830447/2607-21
- Міжнародне науково-педагогічне стажування «ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ІНТЕГРАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ: ДОСВІД УКРАЇНИ ТА ПОЛЬЩІ» у Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie за дистанційною формою (платформа ZOOM) в обсязі 120 годин (4 кредити ECTS)
- Наукове стажування “THE FEATURES OF THE FINNISH
EARLY CHILDHOOD EDUCATION SYSTEM (ECE)“ from August 5-th till September 13-th, 2024. The internship includes an on-site seminar in Ukrainalaisten Yhdistys Kouvolа Ry (Sippola, Finland) and online part 180 годин
Участь у проектах:
З 2019-2021 р. Міжнародний експерт з оцінювання якості освітнього простору за методикою ECERS-3.
Жовтень 2022 – липень 2023 р. Керівник експертної групи в межах програми курсу підвищення кваліфікації «Зміцнення потенціалу практичних психологів закладів освіти». Курс запровадило Міністерство освіти і науки України за підтримки ЮНЕСКО та уряду Японії в межах Національної програми з охорони психічного здоров’я та психосоціальної підтримки, ініційованої першою леді України. Навчання здійснюється партнерською організацією Видавництво «Ранок» . Курс має на меті посилити потенціал практичних психологів, які працюють у системі освіти України, з питань психічного здоров’я і психосоціальної підтримки в умовах війни та післявоєнний час.
Квітень 2023 – березень 2024 р. Керівник науково-методичної групи, національний координатор проєкту “Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні”, що реалізується ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти» у межах «СПІЛЬНО» — програми Дитячого фонду ООН (UNICEF Ukraine) для підтримки сімей з дітьми, які постраждали від війни, за інформаційної підтримки Міністерства освіти та науки України.
Квітень 2024 – донині виконавчий директор з науково-методичної роботи ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти»
Участь у вчених радах, наукове керівництво та опанування:
26.12.2021 опанування дисертаційної роботи у спеціалізованій вченій раді з присудження ступеня доктора філософії ДФ 41.053.026 у Державному закладі «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 012 «Дошкільна освіта» «ФОРМУВАННЯ ОЦІННО-КОНТРОЛЬНИХ ДІЙ У ДІТЕЙ ПЕРЕДШКІЛЬНОГО ВІКУ В РІЗНИХ ВИДАХ ДІЯЛЬНОСТІ», САРАЄВОЇ Ірини Володимирівни.
Членство в асоціаціях та громадських асоціаціях:
Член правління ВГО «Асоціація працівник дошкільної освіти»
Додаткова інформація:
Нагороди:
Грамота головного управління освіти і науки України Дніпропетровської обласної державної адміністрації (від 21.04.2008р № 88-к.);
Грамота управління освіти і науки Виконкому Криворізької міської ради (від 18.02.2009 № 88 р.);
Грамота управління освіти і науки Виконкому Криворізької міської ради (від 24.03.2009р. №181);
Грамота головного управління освіти і науки України Дніпропетровської обласної державної адміністрації (від 15.09.2009р № 142-к.);
Грамота Дніпропетровського обласного методичного психолого-медико-педагогічного центру (наказ обласного методичного психолого-медико-педагогічного центру від 22.09.2014 р. № 29);
Подяка державної установи «Український інститут розвитку освіти» (від 26.10.2020 № 101-к);
Почесна грамота Міністерства освіти і науки України (від 11.08.2011 № 368-к);
Нагороджена нагрудним знаком Міністерства освіти і науки України «Відмінник освіти».
Публікаційна активність
(за останні 5 років):
Публікації у наукометричних виданнях Scopus та Web of Science
- Модель інформаційно-комунікаційного забезпечення управління якістю дошкільної освіти / О. Г. Косенчук, Н. В. Бахмат // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2019. – Т. 69, № 1. – С. 246-257. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2019_69_1_23 (Web of Science).
- O Kosenchuk, M Kokhan, I Ninyuk, S Kudyn, N Bordiug… – INTEGRATED CULTURE OF EDUCATION QUALITY MANAGEMENT IN HEIS FOR ENHANCED ECONOMIC GROWTH. International Journal for Quality Research, 2022
- Kosenchuk, Y., Androshchuk, I., Bakhmat, N., & Kosenchuk, O. (2023). Current trends in school reform in the Republic of FINLAND. Amazonia Investiga, 12(61), 61-68. https://doi.org/10.34069/AI/2023.61.01.7 https://amazoniainvestiga.info/index.php/amazonia/article/view/2241
Монографії
Публікації за фахом
- Olha Kosenchuk Topical problems of preparation of future teachers for the implementation of the follow-up between preschool and primary levels of education / Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Рpedagogical Sciences. Vol. 1 (108) 2022. 105-121 с. (http://pedagogy.visnyk.zu.edu.ua/article/view/258713/255482 ).
- О. Г. Косенчук Формування соціально-громадянської компетентності у дітей старшого дошкільного віку // Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Камянець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Бахмат Н.В.]. Вип. 32
(1−2022). Київ: Міленіум, 2022. (Index Copernicus), категорія Б, с. 138-156.
- О. Г. Косенчук Дошкільна освіта в Україні: нові реалії та перспективи / Педагогічні науки: Збірник наукових праць/ Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка. Вип. 79. Полтава, 2022. С. 79 – 84.
- Оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за шкалою ECERS – 3: аналітичний звіт за результатами основного етапу польового дослідження / кол. авт. : О. Косенчук (осн. автор), Т.Піроженко (осн. автор), Н.Бахмат, О. Венгловська, Н. Гавриш, Х. Ковкрак, Ю. Косенчук, Л. Куземко, С. Нерянова, А. Регент, Н. Тарнавська [за ред О. Косенчук, Т. Піроженко] / Український інститут розвитку освіти. Київ : УІРО, 2022. 140 с.
5 О. Г. Косенчук Формування компетентностей дитини: наступність дошкільної та початкової освіти // Вісник НАПН України, 2021, 3(2) https://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/view/222/269
- О. Г. Косенчук Світові тенденції та напрями розвитку дошкільної освіти // Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Камʼянець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Бахмат Н.В.]. Вип. 31 (2-2021). Київ: Міленіум, 2022.
(Index Copernicus), категорія Б, с.43-57.
- Косенчук О., Стягунова О. Безпека освітнього простору закладів дошкільної освіти в умовах воєнного стану. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. 2023. Т. 1, № 1 (105). URL: https://doi.org/10.33216/2220-6310/2023-105-1-90-101 (дата звернення: 11.12.2023).
- Косенчук О. Г. Особливості імплементації професійного стандарту «Керівник (директор) закладу дошкільної освіти»: сучасний вектор . Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. Вип. 3 (114) http://pedagogy.visnyk.zu.edu.ua/issue/view/17499
- 9. Косенчук О.Г., Стягунова О.О. Методичний супровід розвитку емоційного інтелекту дітей дошкільного віку. Periodyk Naukowy Akademii Polonijnej, Częstochowa, 2023, 57 (2023) nr. 3, s. 127-134
Навчально-методичні посібники ( Гриф МОН)
- Парціальна програма з національно-патріотичного виховання дошкільників «Моя країна – Україна» (Гавриш Н., Косенчук О., Піроженко Т.О. Моя країна – Україна: парціальна програма з національно-патріотичного виховання дошкільників / Наталя Гавриш, Ольга Косенчук, Тамара Піроженко — Харків: Ранок, 2022. — 3. Косенчук О. Г., Новосад В.Є., Лесіна Т. М., Гура О.М. Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній період. К.: Державна установа «Український інститут розвитку освіти». 2022. 16 с.
- . Хрестоматія з національно-патріотичного виховання дошкільників «Моя країна – Україна» (Моя країна – Україна: хрестоматія для дошкільнят з національно-патріотичного виховання / автори і укладачі – Наталя Гавриш, Ольга Косенчук. – Харків: Ранок, 2022. – 96 с.) (Гриф МОН).
- Робочий зошит з національно-патріотичного виховання дошкільників «Моя країна – Україна» (Гавриш Н., Косенчук О. Моя країна – Україна: робочий зошит для дошкільнят з національно-патріотичного виховання / Наталя Гавриш, Ольга Косенчук. — Харків: Ранок, 2022. — 46 с. наліпок. (гриф МОН).
- Словник з національно-патріотичного виховання дошкільників «Моя країна – Україна» (Гавриш Н., Косенчук О., Піроженко Т.О. Моя країна – Україна: словник для дошкільнят з національно-патріотичного виховання / 30 с. (гриф МОН)
- Підтримуємо та зберігаємо психічне здоров’я дітей: навчально-методичний посібник / О. Косенчук, Н. Тарнавська. – Київ, 2023, с. 50 https://drive.google.com/file/d/1qa4y7719nkfEmoTk-JXfl8wqPD6YmZnJ/view (гриф МОН)
- Державний стандарт дошкільної освіти: особливості впровадження. Навчально-методичний посібник/ Упоряд.: О. Г. Косенчук, І. М. Новик, О. А. Венгловська, Л. В. Куземко. – Харків: Вид-во «Ранок», 2021. – 240с. (гриф МОН).
Розроблення нормативних та методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України:
- Косенчук О. Г., Лесіна Т. М., Гура О.М. Методичні рекомендації щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану. К.: Державна установа «Український інститут розвитку освіти». 2022. 16 с.) ( лист МОН № 1/3845-22 від 02.04.2022 «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні»).
- Косенчук О. Г., Лесіна Т. М. Методичні рекомендації про впровадження професійного стандарту керівника (директора) закладу дошкільної освіти. К.: Державна установа «Український інститут розвитку освіти». 2022. 17 с. (лист МОН 1/6015-22 від 03.06.22 «Про методичні рекомендації про впровадження професійного стандарту керівника (директора) закладу дошкільної освіти»).
3 Косенчук О.Г. Соціально-громадянська компетентність дошкільника: сучасний освітній вектор. Дошкільне виховання, № 5, 2023. С. 8-10. URL: http://surl.li/kpryu
- Косенчук О.Г., Новик І.М. Особливості просвітницької роботи щодо запобігання захворюванню на туберкульоз та подолання соціально-психологічних наслідків: методичні рекомендації для педагогічних працівників закладів дошкільної та загальної середньої освіти. Навчально-методичний посібник. Частина 1. К.: 2022. 58 с.
- Косенчук О.Г., Новик І.М. Особливості просвітницької роботи щодо запобігання захворюванню на туберкульоз та подолання соціально-психологічних наслідків. Навчально-методичний посібник. К.: 2022. 104 с.
Розроблено та затверджено Типові програми підвищення кваліфікації для педагогічних працівників ЗДО:
Типова програма підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо організації безпечного освітнього простору в ЗДО, затверджена наказом МОН України “Про затвердження Типової програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо організації безпечного освітнього простору в ЗДО” від 22.05.2023 № 619
Типова програми підвищення кваліфікації практичних психологів закладів освіти «Психолого-педагогічні методи та інструменти роботи з психологічною травмою, обумовленою воєнним станом” Наказ МОН” Про затвердження Типової програми підвищення кваліфікації практичних психологів закладів освіти «Психолого-педагогічні методи та інструменти роботи з психологічною травмою, обумовленою воєнним станом” від 15.05.2023 № 560
Розроблено та затверджено методичні рекомендації:
Методичні рекомендації щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану». Лист МОН “Про організацію діяльності закладів дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану” від 31.05.2023 № 4/1798-23
Методичні рекомендації про організацію безпечного освітнього простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів». Лист МОН “Про організацію безпечного освітнього простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів” від 20.06.2023 № 1/8820-23
Методичні рекомендації про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році. Лист МОН “Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році” від 21.08.2023 № 1/12490-23
Всеукраїнський фестиваль кращих практик впровадження БКДО «Сучасне дошкілля під крилами захисту». Доручення МОН Лист УІРО №133 від 24.05.2023. Кількість поданих матеріалів – 378
Була членом робочої групи Міністерства освіти і науки України щодо розробки професійного стандарту «Керівник (директор) закладу дошкільної освіти» та «Вихователь закладу дошкільної освіти», за підсумками роботи є співавтором методичних рекомендації щодо імплементації професійного стандарту в ЗДО.
Брала активну участь у робочій групі МОН щодо оновлення Базового компонента дошкільної освіти (2021) та його імплементації в ЗДО.
Проведено експертизу застосунку:
Онлайн застосунку “Віздом: світ емоцій” (доручення МОН)
експертизу онлайн курсів:
Онлайн курс «Я і якісне та цілісне навчання. Соціально-емоційне навчання і психосоціальна підтримка».
Онлайн курс «Благополуччя та захист дітей».
Онлайн курс “Травмообізнані: практики для вихователів”
Онлайн курс «Травмообізнані: Вплив травми на розвиток дітей раннього віку».