Барановська Лілія Володимирівна

професор кафедри педагогіки та психології професійної освіти факультету лінгвістики та соціальних комунікацій Національного авіаційного університету

e-mail: liliia.baranovska@npp.nau.edu.ua


ORCID ID: 0000 -0002-2514-3644


Сфера наукових інтересів (ключові слова): професійна педагогіка, компаративістика,
євроінтеграція у вищій освіті, комунікативні процеси в освітній діяльності, інноваційні
освітні технології, професійна майстерність викладача, освіта дорослих, англомовна
підготовка студентів в освітньому середовищі авіаційного університету.
Наукові ступені
1996 р. – захист дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук з
теми «Формування культури мови студентів аграрного вузу (на матеріалах «Ділової
української мови») із спеціальності 13.00.04 – професійна педагогіка. Київ, Інститут
педагогіки та психології професійної освіти. Науковий керівник: професор Дьомін
Анатолій Іванович.
2005 р. – захист дисертації на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук з
теми «Теоретико-методичні засади навчання професійного спілкування студентів
аграрного закладу вищої освіти» із спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної
освіти. Київ, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова. Науковий
консультант: професор Дьомін Анатолій Іванович.
Вчені звання
2000 р. – доцент кафедри менеджменту
2006 р. – професор кафедри педагогіки та психології
Наукове керівництво здобувачами, які одержали документ про присудження
наукового ступеня (спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти»)
1. Білоус Наталя Петрівна: «Формування професійно-комунікативної
компетентності у майбутніх перекладачів авіаційної галузі», спеціальність 13.00.04
– теорія і методика професійної освіти, Кропивницький, Льотна академія НАУ,
2018 р.
2. Циганій Світлана Олексіївна: «Формування культури професійно-правового
спілкування в майбутніх юристів у процесі фахової підготовки», Національний
авіаційний університет, 2017 р.
3. Заслужена Алла Андріївна: «Підготовка майбутніх магістрів з англійської мови
та літератури в університетах Швейцарської Конфедерації», Сумський ДПУ імені
А.С. Макаренка, 2016.
4. Ковалькова Тетяна Олександрівна: «Формування в майбутніх психологів
готовності до професійної діяльності в авіаційній галузі», Національний авіаційний
університет, 2016 р.
Здійснює наукове керівництво аспіранткою заочної форми навчання Журавель
Наталією Вікторівною.
Член редколегії
– «Вісника Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія»
(фахове видання з педагогіки),
– «Наукового вісника Льотної академії. Серія: Педагогічні науки» (фахове видання з
педагогіки).
– журналу «Креативна педагогіка».
Участь у професійних об’єднаннях за спеціальністю
Дійсний член Міжнародної академії з креативної педагогіки
Участь у міжнародних проектах
2018-2019 рр. – аплікант міжнародної програми «Фулбрайт»
2002- 2008 рр. – учасник трьох міжнародних проектів, координатор одного з них за
програмами ЄС ТЕМПУС ТАСІС
Стажування за кордоном
Академічне товариство Міхала Балудянського, Прешовський університет, Словаччина.
СERTIFICATE №001/3-2018, 108 год. Тема: “Professional training of specialists under
continuous education: andragogical approach”. 20.05.2018.
Міжнародний культурно-освітній проект “Культурно-освітній візит до Європи», Вища
школа менеджменту та адміністрування, м. Ополє, Республіка Польща . 18.11 – 25.11.
2015 р.
Підвищення кваліфікації
НАПН України, ЦІППО, підвищення кваліфікації “Науково-педагогічні працівники
університетів, академій, інститутів”.Тема “Особистісно зорієнтовані технології навчання
студентів ВНЗ”, СВІДОЦТВО про підвищення кваліфікації СП № 35830447/2180 – 16.
07.11.2016. 210 годин.
Володіння іноземною мовою
Закінчила курси в Інституті новітніх технологій НАУ, отримала сертифікат про право
викладання дисциплін професійно спрямованою англійською мовою (2011 рік). Викладає
щорічно 130-340 годин лекційних і практичних занять англійською мовою.
Голова оргкомітету з підготовки, організації та проведення Міжнародної науковопрактичної конференції «Актуальні проблеми вищої професійної освіти».
Голова секції соціально-політичних дисциплін ННМР університету.
Список наукових публікацій Барановської Лілії Володимирівни,
доктора педагогічних наук, професора, професора кафедри педагогіки
та психології професійної освіти
Монографії
1.Барановська Л.В. Освітнє середовище авіаційного університету як детермінанта
підвищення якості професійної підготовки майбутніх авіаційних фахівців // Соціальні
комунікації в інноваційному освітньому просторі: теоретичні та прикладні аспекти /Під
заг. ред. С.М. Ягодзінського, А.М. Кокарєвої. – К.: Талком, 2020. – С. 98–107.
Колективна монографія, Гриф НАУ
2. Професійна освіта: андрагогічний підхід: монографія / колектив авторів; за ред. О.А.
Дубасенюк. –Житомир: Вид. О.О. Євенок, 2018. – 452 с. (Барановська Л.В. – с.198-217).
Навчальні та навчально-методичні посібники
3.Барановська Л.В., Глушаниця Н.В. Психологія ділового спілкування: навчальний
посібник / Л.В. Барановська, Н.В. Глушаниця. – Київ: НАУ, 2016. – 248с.(Гриф Вченої
ради НАУ).
4. Baranovska L.V. Pedagogics and Рsychology of higher school. Manual / L.V. Baranovska . –
Kyiv: NAU, 2014. – 152 p.
5.Барановська Л.В. Педагогіка та психологія вищої школи. Навчальний посібник / Л.В.
Барановська. – К.: НАУ, 2015. – 240 с. (Гриф Міністерства освіти і науки, молоді та
спорту України. Лист № 1/ 11 – 8048 від 28.05.2012 р.).
6.Барановська Л.В. Методичні рекомендації щодо підготовки та захисту дипломних робіт
здобувачами другого (магістерського) ступеня за ОПП «Інноваційні педагогічні технології
у закладах вищої технічної освіти» / Л.В. Барановська, Т.С. Плачинда, В.О. Рахманов. – К.
: НАУ, 2021. – 34 с.
Публікації у науковометричних виданнях
7.Liliya Baranovska, Liliya Morska, Iryna Symkova, Alla Zasluzhena. Enhancing critical
thinking skills of future language scholars in pedagogical courses //Advanced Education, 2020,
Issue 14. – pages 91-99. (Web of Science)
8.Baranovska L., Pohorila S., Tymchuk I., Baranovskyi M,. Pedagogical Training of Masters in
Ecology in Institutions of Higher Education // Revista Romaneasca Educatie Multidimensionala,
2020, Volume12, Issue1 Sup.1. – Pages 37-59 (Web of Science).
9.Baranovska L., Plachynda,T., Nevzorov, R., Onypchenko, P., Bloshchynskyi, I. & Didenko,
J. Future Military Pilot’s Professional Competence Formation//Revista Romaneasca pentru
Educatie Multidimensionala /Vol.12, No.4 (2020). – P. 357-368. Web of Science
10.Baranovska L.,Tarnavska T., Glushanytsia N., Yahodzinskyi S. The impact of psychological
factor on the aircraft operation safety E3S Web of Conferences 258, 02029 (2021). E3S Web
Conf. Volume 258, 2021.Number of pages – 10. Ural Environmental Science Forum
“Sustainable Development of Industrial Region” (UESF-2021). 20 May 2021. E-ISSN: 2267-
1242 DOI https://doi.org/10.1051/e3sconf/202125802029 Scopus
Публікації у фахових виданнях
11. Лілія Барановська, Єфемія Харадзе. Інноваційно- технологічний характер вищої
освіти в період пандемічно зумовлених трансформацій // Вісник Національного
авіаційного університету. Серія: ПЕДАГОГІКА. ПСИХОЛОГІЯ. – К.: НАУ, 2021. – № 18.
– С. 10-18 («Індекс Копернікус»).
12. Л. Барановська, Е. Главінська. Досвід використання малюнкової терапії як методу
подолання агресії молодших школярів // Вісник Національного авіаційного університету.
Серія: Педагогіка. Психологія, 2020. – Випуск 16. – с. 16-29.
13. Барановська Л.В. Наукова школа «Методологія і методика реалізації комунікативної
та компетентнісної парадигм у системі вищої й післядипломної освіти» // Науковий вісник
Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. –
Житомир, 2018. – Випуск 4. – С. 26- 38.
14. Барановська Л.В. Ціннісний аспект формування сучасного фахівця для діяльності у
сфері цивільної авіації /Л.В. Барановська // Проблеми освіти: збірник наукових праць
Інститут модернізації змісту освіти МОН України. – Вінниця: ТОВ «Нілан – ЛТД», 2018.
– Вип. 88 ( Частина 1). – С.18 – 29 .
15. Барановська Л.В. Лінгвістична складова професійної підготовки майбутніх фахівців
авіаційної галузі / Л.В. Барановська //Науковий вісник Льотної академії. Серія:
Педагогічні науки: зб. наук. праць. – Кропивницький: ЛА НАУ, 2018. – Вип. 3. – С.298-
303.
16. Baranovska Liliya, Zasluzhena Alla. Content peculiarities of bachelors’ in English
language and literature training at universities of Switzerland Confederation / Liliya Baranovska,
Alla Zasluzhena // Comparative professional Pedagogy. Scientific journal. – Kyiv –
Khmelnytskyi, 2015. – P. 44-50 (С. 148-153 укр.) – журнал індексований у 14 міжнародних
наукових базах: Cabell’s directory, EBSCO, Discovery Service, Google Scholar, WorldCat etc.
17.Барановська Л.В. Використання досвіду формування філолога в університетах
європейських країн для вдосконалення мовної підготовки вітчизняного студента /Л.В.
Барановська //Проблеми освіти : науково-методичний збірник. – К., 2016. – Випуск 86. –
С. 29-34.
18. Барановська Л. В. Основні шляхи встановлення комунікативної рівноваги в системі
«викладач-студент» // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка.
Психологія: зб. наук. пр. – К.: НАУ, 2016. – Вип. 4 (8). – С. 16-22 (Індекс Копернікус).
19. Барановська Л.В. Авіаційний ВНЗ: освітнє середовище університету як детермінанта
якості професійної підготовки студентів /Л.В. Барановська // Вісник Льотної академії:
Серія: Педагогічні науки: зб. наук. пр. – Вип. 1. – Кропивницький, 2017. – С. 18-24.
20.Барановська Л.В. Формування екологічної свідомості в студентів на засадах концепції
сталого розвитку// Проблеми освіти: зб. наук. праць. – Житомир – Київ, 2017. – Вип. 87. –
С. 23-27.
21. Барановська Л.В. Гармонізація вищої освіти України з Європейським простором
вищої освіти / Л.В. Барановська // Проблеми освіти: зб. наук. праць. – Житомир – Київ,
2017. – Вип. 88. – С. 37-53.