18 листопада 2021 року відбулось відкрите лекційне заняття д. психол. н., проф, Валентини Візіторівни Балахтар з навчальної дисципліни «Психологія особистісного життєпроєктування» для студентів 1 курсу спеціальності Практична психологія (106, 107, 126, 127 групи) факультету лінгвістики та соціальних комунікацій Національного авіаційного університету. Лекційне заняття лекторки проведено на високому науково-методичному рівні, відображаючи науковість та сучасний рівень вивчення психології життєпроєктування.
Теоретичний матеріал відібрано з різних джерел (сучасних, більш давніших, особистих напрацювань лектора), що дозволило розкрити особливості цілепокладання особистості при проектуванні життєвого шляху, стимулювати активізацію мислення здобувачів ВО, ілюструючи проблеми цілепокладання як базису їх цілеспрямованої діяльності протягом життєвого шляху. Мотивація й активізація навчально-пізнавальної діяльності здобувачів вищої освіти на всіх етапах заняття сприяла зацікавленості до її вивчення, постановки питань, висловленню власних думок та обговоренню проблемних питань життєтворення, цілепокладання особистості при проектуванні життєвого шляху як основи цілеспрямованої діяльності людини, принципів цілепокладання (принцип SMART.), ієрархічних особливостей побудови цілей («Дерево рішень» та ін.) для більш успішного проектування життя загалом. Враховуючи умови онлайн навчання, Балахтар В.В. використала у подачі матеріалу презентацію на платформі Goggle meet, прийоми підтримки уваги (цікаві приклади, риторичні запитання, епізоди з життєвого досвіду та ін.), онлайн інструменти для розуміння термінів – Mentimeter, пояснення і закріплення лекційного матеріалу – Kahoot та ін.
Лектор стимулювала інтерес та висловлення запитань з боку студентів, використовуючи інтерактивні методи, прийоми і засоби навчання (бесіда (фронтальна, проблемна, дискусія), узагальнення, порівняння та ін., що дало змогу студентам показати хорошу результативність та високий рівень засвоєння матеріалу на шляху формування їх професійного світогляду, розширення соціальних знань.