Балахтар Валентина Візіторівна

доктор психологічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та психології професійної освіти Факультету лінгвістики та соціальних комунікацій Національного авіаційного університету

Доктор психологічних наук за спеціальністю 19.00.05 – соціальна психологія; психологія соціальної роботи

Тема дисертаційного дослідження: «Психологія становлення особистості фахівця з соціальної роботи»

Науковий кореспондент  лабораторії психології особистості ім. П. Р. Чамати Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2015-2019

Кандидат педагогічних на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук на тему: «Педагогічні засади організації дозвілля дітей та підлітків у системі позашкільної освіти в Україні» (1960 – 1991 рр.)  за спеціальністю 13.00.01  загальна педагогіка та історія педагогіки.

Профіль Orcid: https://orcid.org/0000-0001-6343-2888

Профіль Web of Science: https://www.webofscience.com/wos/author/record/S-3090-2016

Профіль Scopus: https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57216846691

Профіль Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?user=wGr8UkIAAAAJ&hl=uk&oi=ao

Загальна кількість наукових і навчально-методичних праць: 52, у тому числі Scopus, фахових виданнях.

Бібліографічних посилань – 228

h-індекс – 7

i10-індекс – 6

Сфера наукових інтересів (ключові слова): психологія, психологія особистості, професійне становлення особистості фахівця соціономічних професій,   соціальна робота, соціально-психологічний супровід становлення особистості фахівця, професіоналізація, професійна компетентність фахівця, підвищення кваліфікації особистості, психологічна підтримка і допомога

Забезпечення навчальних дисциплін: Психологія професійного становлення, Акмеологія, Психологія особистісного життєпроєктування, Стресменеджмент.

ОСНОВНІ ПУБЛІКАЦІЇ:

Монографії

 

  1. Балахтар В. В., Онопрієнко-Капустіна Н.В. (2022). Інноваційні освітні технології: світовий і вітчизняний досвід використання ви системі неперервної освіти : монограф./ відп. ред. Барановська Л.В. (Київ, Україна), Морська Л.І. (Жешув, Польща). Біла Церква : ТОВ «Білоцерківдрук». Розвиток самоефективності майбутніх працівників соціономічних професій. С. 318-331
  2. Балахтар В. В. (2020). Проблеми соціалізації особистості в умовах соціальних змін. (колектив. монограф.). Чернівці : Технодрук. 416 с. Соціально-психологічний супровід становлення особистості фахівця з соціальної роботи у процесі його професіоналізації. С.343-405.
  3. Балахтар В. В. Advanced trends of the modern development of psychology and pedagogy in European countries (Collective monograph: Riga : Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2019. 392 p. Соціально-психологічні особливості становлення особистості фахівця із соціальної роботи. С. 17-36
  4. Балахтар В. В. (2018). Психологія особистості фахівця з соціальної роботи. (Монографія). К. : Талком. 384 с.
  5. Балахтар В. В. (2016). Соціально-педагогічні засади здійснення державної молодіжної політики в Україні. Геополітичні аспекти реалізації соціальної політики держави : колективна моногр. / Пірен М. І., Мандрик М. В, Кармалюк С. П. [та ін.] ; за наук. ред. д. соц. н., проф. М. І. Пірен, д.і.н., доц. М. В. Мандрик. Чернівці : Технодрук. С.269-309.
  6. Балахтар В. В. (2012). Педагогічні засади організації дозвілля дітей та підлітків у системі позашкільної освіти України (1960-1991 р.) : монографія. Чернівці : Технодрук. 264 с.

 

Навчально-методичні посібники:

 

  1. Пірен М. І., Балахтар В. В. (2022). Суспільно-політичні виклики та соціальний захист : навч. посібник-практикум. Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича,. 204 с.
  2. Балахтар В. В.Танасійчук В. І. (2020). Формування лідерської позиції особистості фахівця соціальних служб: спецкурс для слухачів очно-дистанційної форми навчання (фахівців соціальних служб) в системі післядипломної освіти. Київ: Талком. 255 с.
  3. Балахтар В. В.Кармалюк С. П. (2020). Методичні рекомендації щодо організації та проведення професійної (соціальної) практики студентів спеціальності 011 «Освітні педагогічні науки», 231 «Соціальна робота» у Чернівецькому національному університеті : методичний посібник. Київ: Талком. 87 с.
  4. Балахтар В. В.  (2020). Методичні рекомендації Створення дистанційного курсу за допомогою сервісу GOOGLE CLASSROOM для підготовки фахівців соціономічних професій. Київ: Талком, 2020. 21 с.
  5. Балахтар В. В.Кармалюк С. П. (2019). Методичні вказівки для написання  та захисту дипломних (магістерських) робіт студентами спеціальності  231 «Соціальна робота». Київ: Талком. 52 с
  6. Балахтар В. В.  (2017). Педагогіка і психологія у соціальній роботі : навчально-методичний посіб. для студ. вищ. навч. закладів. К : Талком.  444 с.
  7. Балахтар В.В., Кармалюк С.П., Шманько О.В. [за заг. ред.. проф.. М. І. Пірен] (2016). Методичні рекомендації до організації та проведення переддипломної професійної та асистентської практик студентів спеціальності 8.13010201 «Соціальна робота» : метод. посібник. Чернівці : ЧНУ. 72 с.
  8. Балахтар В. В. (2016). Методичні рекомендації до виконання курсових робіт з навчальної дисципліни «Інноваційні методики в соціальній роботі» : методичний посібник. Чернівці. 44 с.
  9. Балахтар В. В. (2015). Методичні рекомендації до виконання курсових робіт з навчальної дисципліни «Інноваційні методики в соціальній роботі»: методичний посібник. Чернівці. 44 с.
  10. Балахтар В. (2015). Соціально-психологічний тренінг і маніпуляція: навч.-метод. посібник. Вижниця: Вид-во «Черемош». 432 с.
  11. БалахтарВ. (2013). Педагогіка і психологія вищої школи: навч.-метод. посібник. [2-е вид, доповнене]. Чернівці : Технодрук. 204 с

Публікації у науково-метричних виданнях:

 

  1. Bondarchuk, O., Balakhtar, V., Gorova, O., Lytvynenko, N., Pinchuk, N., Shmanko, O., Kiv, A. and Oleksiuk, V., 2022. Features of responsibility of future specialists of the socionomic professions as an indicator of their digital competence. Educational Technology Quarterly [Online], 2022(1), pp.35–55. Available from: https://doi.org/10.55056/etq.12
  2. Pinchuk, N., Pinchuk, O., Bondarchuk, O., Balakhtar, V., Balakhtar, K., Onopriienko-Kapustina, N., Shyshkina, M. and Kuzminska, O., 2022. Personal indicators of occupational stress of employees working remotely in a pandemic quarantine. Educational Technology Quarterly [Online], 2022(2), pp.129–142. Available from: https://doi.org/10.55056/etq.8
  3. Olena I. Bondarchuk, Valentyna V. Balakhtar, Yuriy O. Ushenko, Olena O. Gorova,, Iryna M. Osovska , Nataliia I. Pinchuk, Nataliia O. Yakubovska , Kateryna S. Balakhtar and Maksym V. Moskalov. (2022). The psychological safety of the educational environment of Ukrainian higher education institutions in a pandemic: empirical data of a comparative analysis of participants’ assessments studying online. (Proceedings of the 1st Symposium on Advances in Educational Technology (AET), Volume 1, November 12 – 13, 2020) Edited by Serhiy Semerikov, Viacheslav Osadchyi and Olena Kuzminska. 2022 by SCITEPRESS – Science and Technology Publications, Lda. All Rights Reserved ISBN: 978-989-758-558-6   pp. 14-31
  4. Olena I. Bondarchuk , Valentyna V. Balakhtar , Kateryna S. Balakhtar c , Valeriy O. Kyrichuk , Nataliia O. Yakubovska , Serhii E. Ostapov and Tamara V. Grubi. Experience of Using ICT Tools for Monitoring the Psychological Component of the Quality of Teacher’s Activity of the Higher Education Institutions (AET 2020) 2021  URL : https://notso.easyscience.education/aet/2020pp/paper/93?cap=093aI2e58EBuHus
  5. Olena I. Bondarchuk , Valentyna V. Balakhtar, Yuriy O. Ushenko, Olena O. Gorova,, Iryna M. Osovska , Nataliia I. Pinchuk, Nataliia O. Yakubovska, Kateryna S. Balakhtar and Maksym V. Moskalov. The psychological safety of the educational environment of Ukrainian higher education institutions in a pandemic: empirical data of a comparative analysis of participants’ assessments studying online. (AET 2020). URL: https://notso.easyscience.education/aet/2020pp/doc/AET_2020-final6.pdf?cap=06axh9cL83Uoxg
  6. Bondarchuk O., Balakhtar V.,Moskaljova A., Moskalov M., Balakhtar K. (2021). Peculiarities of the Occupational Crisis of Heads of Educational Organizations. Proceedings of the 2020 3rd International Seminar on Education Research and Social Science (ISERSS 2020) Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 516, 267-272 hhttps://dx.doi.org/10.2991/assehr.k.210120.051 Kuala Lumpur, Malaysia WoS 
  7. Bondarchuk O., Balakhtar V., Balakhtar K. (2020). Monitoring of the Quality of the Psychological Component of Teacher’s Activity of the High Education Institutions with the help of Gооgle Drive tools. International Conference on Sustainable Futures: Environmental, Technological, Social, and Economic Matters (ICSF 2020) at Kryvyi Rih National University, Kryvyi Rih, Ukraine. E3S Web of Conferences Volume 166, 22 April 2020, 100242020 International Conference on Sustainable Futures: Environmental, Technological, Social and Economic Matters, ICSF 2020; Kryvyi Rih; Ukraine; 20 May 2020 до 22 May 2020; Код 159754 ISSN: 25550403 Scopus
  8. Androshchuk I., Balakhtar V., Balakhtar K., Oleshko P. (2020). Creativity as a factor of psychological well-being of teachers of higher educational institutions. The New Educational Review. Vol. 60, №2 Warszawa, Copyright by Wydawnictwo Adam Marszałek,Toruń 2020 p. 191-202 DOI: 10.15804/tner.2020.60.2.1 Scopus
  9. Балахтар В. В. (2018). Вплив інформаційно-комунікаційних технологій на формування професійної компетентності особистості фахівця соціальної роботи. Information Technologies and Learning Tools. Vol. 66, №4, 93-104. Відновлено з https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/download/2066/1365 Web of Science 

Публікації у фахових виданнях:

  1. Балахтар В.В., Волошина Ю.І. (2022). Конфліктологічна компетентність подружжя у розв’язанні сімейних конфліктів. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія, зб. наук. пр. 20(2022), 46-54 К.: НАУ
  2. Балахтар Валентина, Танасійчук Володимир. Здатність фахівців соціономічних професій діяти конструктивно в кризових ситуаціях професійної діяльності: зміст і показники. Вісник післядипломної освіти: зб. наук. праць. НАПН України ДЗВО «Ун‐т менедж. освіти». І. Дунаєв (Ред.). редкол.: Л. Антонова [та ін.]. 21(50), 26-42. https://doi.org/10.32405/2522-9931-2022-21(50)-26-42
  3. Балахтар, В. (2021). Гендерний аспект особистісного становлення фахівця із соціальної роботи. Вісник післядипломної освіти: зб. наук. праць. НАПН України ДЗВО «Ун‐т менедж. освіти». І. Дунаєв (Ред.). редкол.: Л. Антонова [та ін.]. 18(47), 10‐28 Київ: Юстон. https://doi.org/10.32405/2522‐9931‐2021‐18(47)‐10‐28
  4. Балахтар, В. (2021). Феноменологія гармонійних сексуальних відносин: особистісний вимір. American Journal of Fundamental, Applied & Experimental Research, 20 (1), 45-49.
  5. Пірен М.І., Балахтар В.В., Шманько О.В. (2021). Теоретико-прикладні аспекти формування екологічного мислення соціуму в умовах криз сучасності. Науковий вісник : Державне управління № 3(9) 2021, 120-135.
  6. Balakhtar, V., Balakhtar, K., & Kuznietsova, K. (2021). The Cognitive-Affective Component of the Formation of a Social Work Specialist. InO. Clipa(vol. ed.), Lumen Proceedings: Vol. 16. ATEE 2020 -Winter Conference. Teacher Education for Promoting Well-Being in School. Suceava, 2020 (pp. 39-53). Iasi, Romania:LUMEN Publishing House. https://doi.org/10.18662/lumproc/atee2020/03
  7.  Балахтар В.В., Горова О.О, Чаусова Т.В. (2020). Осмисленість життя учнів професійно-технічних навчальних закладів як чинник їх лідерського потенціалуПроблеми сучасної психології № 3 (19) 2020 
  8. Балахтар В. В., Пірен М.І., Петроє О. М (2020). Культура спілкування як основа ефективної людської взаємодії та прогресивного розвитку суспільств. Вісник НАДУ. Серія «Державне управління». Вип. 3(98), С. 86-93. Київ: Національна академія державного управління при Президентові України. DOI 10.36030/2310-2837-3(98)-2020-86-9
  9. Bondarchuk O., Balakhtar V., Balakhtar K. (2020). University lecturers’ self-efficacy as a factor of their professional mobility. Psychological Journal: Scientific Review / red. S. Maksymenko.  № 6. Vol. 6. Kyiv : H. S. Kostyuk Institute of Psychology of The National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 2020. Pp. 40-48. DOI (Issue): https://doi.org/10.31108/1.2020.6.6.4
  10. Балахтар В. В. (2019). Ціннісні орієнтації як показник професійного становлення фахівців з соціальної роботи. Актуальні проблеми психології. Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Т. VI: Психологія обдарованості. 2019. Вип. 15, С. 138-147. Київ-Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка
  11. Балахтар В. В. (2019). Соціально-психологічні особливості проектування професійного шляху як професійно-особистісного новоутворення становлення особистості фахівців з соціальної роботи. Психологічний часопис. №5, Вип. 9, С. Д. Максименко (Ред.), 2019. С. 27-44. Київ : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  12. Балахтар В. В. (2019). Соціально-психологічні особливості самоствердження та самовдосконалення як професійно-особистісних новоутворень становлення особистості фахівців з соціальної роботи. Актуальні проблеми психології: Збірник наук. пр. Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Том XIV: Методологія і теорія психоло-гії. Вип. 2. Київ-Ніжин : Видавництво « ПП Лисенко М.М.». C. 43-54
  13. Балахтар В. В. (2019). Самоприйняття як показник становлення особистості фахівця з соціальної роботи. Теорія і практика сучасної психології : збірник наукових праць. Т.1, № 5/2019. Запоріжжя: Класичний приватний університет. С.123-128.
  14. Балахтар В. В., Вовк М. В (2019). Толерантність як професійно-важлива якість фахівця з соціальної роботи. Virtus: Scientific Journal. Editor-in Chief M.A. Zhurba November № 38. С.39-43
  15. Балахтар В. В. (2019). Ціннісно-мотиваційна складова становлення особистості фахівця з соціальної роботи. Організаційна психологія. Економічна психологія: науковий журнал Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України та УАОППП, Вип. 4 (18). С. Д. Максименко, Л. М. Карамушка (Ред.), 2019 С. 14-20. Київ : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  16. Балахтар В. В. (2019). Програма «Соціально-психологічний супровід становлення особистості фахівця з соціальної роботи на рівнях первинної і вторинної професіоналізації». Психологічний часопис №11, Вип. 5, С. Д. Максименко (Ред.), 2019. С. 49-71. Київ : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
  17. Балахтар В. В. (2019). Особливості самотворення фахівцями з соціальної роботи смислу подальшого життєвого шляху на післятрудовій стадії становлення. Теоретичні і прикладні проблеми психології : збірник наукових праць. №3(50), 2019. Т. 3, С. 9-21 Сєвєродонецьк : Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля
  18. Балахтар В. В. (2018). Особливості професійного становлення особистості фахівця з соціальної роботи залежно від психологічного благополуччя. Теоретичні і прикладні проблеми психології. Т. 1, №3(47), 17-25. Сєвєродонецьк : Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля.
  19. Балахтар В. В. (2018). Креативний потенціал як показник професійного становлення фахівців з соціальної роботи. Науковий вісник Херсонського державного університету. (Психологічні науки). №4, 167-171. Херсон : Гельветика.
  20. Балахтар В. В. (2018). Соціально-психологічні особливості комунікативної толерантності фахівців з соціальної роботи на різних стадіях професійного становлення. Організаційна психологія. Економічна психологія: науковий журнал Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України та УАОППП. № 3(14), 7-14. С. Д. Максименко, Л. М. Карамушка (Ред.). Київ.
  21. Балахтар В. В. (2018). Соціально-психологічні особливості базових переконань фахівців з соціальної роботи у контексті їх професійно-особистісного становлення. Вісник післядипломної освіти. (Серія «Соціальні та поведінкові науки). Вип. 6(35), 9-21. Київ : ДВНЗ «Університет менеджменту освіти».
  22. Балахтар В. В. (2018). Емпіричне вивчення сформованості іміджу особистості фахівця із соціальної роботи на різних стадіях професійного становлення. Проблеми сучасної психології. Вип. 429-30. С. Д. Максименко, Л. А. Онуфрієва (Ред.). Кам’янець-Подільський : Аксіома.
  23. Балахтар В. В. (2018). Цінність особистісно-професійної самореалізації фахівця як одного з компонентів професійного становлення у сфері соціальної роботи. Організаційна психологія. Економічна психологія: науковий журнал Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України та УАОППП, Вип. 4 (15). С. Д. Максименко, Л. М. Карамушка (Ред.). С. 7-13. Київ : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України.
  24. Балахтар В. В. (2018). Психологічні особливості мотивації професійного становлення фахівців із соціальної роботи. Науковий вісник Херсонського державного університету. Психологічні науки. Вип. 5, С. 147-154. Херсон : Гельветика.
  25. Балахтар В. В. (2018). Рефлексія як чинник професійно-особистісного становлення фахівців у сфері соціальної роботи. Психологічний часопис. № 8, Вип. 18. С. Д. Максименко (Ред.). С. 9-23. Київ : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України.
  26. Балахтар В. В. (2018). Самоефективність як індикатор становлення особистості фахівця з соціальної роботи як професіонала. Молодий учений, №9(61), С. 165-170.
  27. Балахтар В. В. (2018) Особливості самоставлення особистості фахівців з соціальної роботи. Правничий вісник Університету «Крок» : Збірник наукових праць. Вип. № 31, С. 160-167. Київ : Вищий навчальний заклад «Університет економіки та права «КРОК».
  28. Балахтар В. В. (2018). Особистісно-професійні характеристики фахівців з соціальної роботи на різних стадіях професійного становлення. Теорія і практика сучасної психології. Вип. 5, С. 51-55. Запоріжжя: Класичний приватний університет.
  29. Балахтар В. В. (2018). Соціально-психологічний супровід професіоналізації особистості фахівців з соціальної роботи. Актуальні проблеми психології. Т. XIV. Вип. 1, С. 17-26. Київ-Ніжин : Видавництво «ПП Лисенко М.М.».
  30. Балахтар В. В. (2018). Соціально-психологічний супровід становлення особистості фахівця з соціальної роботи у практичній професійній діяльності. Психологічний часопис. № 9, Вип. 19. С. Д. Максименко (Ред.). С. 9-24. Київ : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України.
  31. Балахтар В. В. (2018). Методика дослідження становлення особистості фахівця з соціальної роботи. Психологічний часопис. № 10, Вип. 20. С. Д. Максименко (Ред.). С. 171-184. Київ : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України.
  32. Балахтар В. В. (2018). Соціально-психологічний супровід професіоналізації фахівця з соціальної роботи у процесі професійної підготовки. Вісник Національного авіаційного університету. (Педагогіка. Психологія). Вип. 13, С. 104-111. Київ.
  33. Балахтар В. В. (2018). Професійно-особистісні новоутворення на різних стадіях професійного становлення фахівців з соціальної роботи. Наука і освіта. Науково-практичний журнал Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. Психологія. Вип. 9-10, С. 52-59. Одеса: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського.
  34. Балахтар В. В. (2018). Соціально-психологічні особливості самореалізації як професійно-особистісного новоутворення становлення особистості фахівців з соціальної роботи. Актуальні проблеми психології. Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Т. IX. Вип. 11, С. 5-15. Київ-Ніжин.
  35. Балахтар В. В. (2018). Соціально-психологічний супровід самовизначення в якості фахівця з соціальної роботи на стадії професійної підготовки. Теоретичні і прикладні проблеми психології. №3(47), Т. 3, С. 13-26. Сєвєродонецьк: Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля.
  36. Балахтар В. В. (2018). Соціально-психологічний супровід становлення особистості фахівця з соціальної роботи на стадії саморегуляції у професійній діяльності. Теорія і практика сучасної психології. Вип. № 6, С. 66-70. Запоріжжя: Класичний приватний університет.
  37. Балахтар В. (2018). Peculiarities of forming of leadership positions of social worker. «Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології». Вип. 1(75). 11-22. Суми.
  38. Балахтар В. В. (2018). Самооцінка як чинник емпатії фахівців соціальної роботи. Молодий учений. №8(60), 42-47.
  39. Балахтар В. В. (2018). Гендерно-вікові та організаційно-професійні чинники креативного потенціалу фахівців соціальної роботи. World Science№8(36), Vol.3, 50-56. RS Global Sp. z O.O.